Brev

Vem jag helst skulle vilja få ett brev av? Gud tror jag.
Men då skulle det helst vara ett svar på ett brev jag skickat till honom.
Har en hel del frågor jag gärna skulle vilja få besvarade av Gud nämligen.

Hej Gud!
Hur kommer det sig att du aldrig hör av dig?
Vad ska jag göra/vad ska jag inte göra?
Hur kommer det sig att du aldrig visar att du bryr dig när du vet hur mycket jag behöver höra det?
Vad är tanken med en relation med dig?
Hur ser den ut?
Vad kan man förvänta sig?
Vad bör den innehålla?
Vad förväntar du dig av mig?
Vad är egentligen väsentligt att be om?
Hur kommer det sig att andra får uppleva dig så mycket mer?
Är du med mig?
Lyssnar du?
Bryr du dig?
Handlar livet bara om att ha tur?
Eller kan det faktiskt vara så att du är med och påverkar, hjälper och öppnar dörrar?
Eller är det något som kristna bara har fått för sig?
Varför känner jag bara sån otrolig tomhet och övergivenhet när jag ber till dig?
Borde jag inte bli berörd på nåt sett?
Du är ju ändå kärleken själv eller?
Är du inte mer än gåshudskänsla?
Är vi kristna så där helt sjukt fucking lurade?!
Kram från Madde

Jag efterlyser svar på dessa frågor!
och sen finns det ju ca 1 miljon frågor till...meeen såå att eeehum..

PEACE

5 kommentarer:

  1. <3
    Riktigt bra frågor där mysen! Om du får svar från Gud, skulle du kunna berätta det för mig då?

    För övrigt är du saknad!!!

    SvaraRadera
  2. Jag vet att Han bryr sig och hör dina böner och vill svara dej när du ropar till Honom!
    Jag har egen erfarenhet...
    Det finns inga hopplösa fall..
    Att ställa frågor är fritt och något vi alla Ska göra. Det finns svar på varje fråga. Ta en i taget och vänta tills du får svar på dom en efter en.
    Kram och lycka till!
    Jag vet att du är Älskad!

    SvaraRadera
  3. Hej Madde! Apropå det du skriver ovan vill jag verkligen rekommendera dig att se detta klipp på en och en halv timme. Det var ett möte som förvandlade mitt liv. Dina ord visar tydligt det behov vi alla har av Guds gärningar i våra liv.

    http://www.youtube.com/watch?v=AvnrKBhBlP4

    Gud välsigne dig!

    Micael på Kristen Underjord

    SvaraRadera
  4. bra frågor, kull att du vågar skriva dem på bloggen!

    Jag tänker såhär: att ha "kontakt" med Gud innebär att närma sig grunden, fundamentet, ursprunget till vilka vi är, som mänsklighet och som människa. Att be behöver inte nödvändigtvis vara en önskan, eller ett samtal med ord. Snarare ett sätt att hålla kontakt med det metafysiska, med Gud, hålla fokus i livet. "Bön till Gud kanske inte gör att Gud ändrar konsekvenser för dig, men du kommer ändras så att du bättre klarar av olika konsekvenser".

    Jag gillar att be, men jag förväntar mig aldrig svar, för mig handlar det inte om det :)

    SvaraRadera

Hej!